fredag 23. juli 2010

Første uken på skolen

Da var første skikkelige uken på skolen unnagjort (i tillegg til en orienteringsuke). Har vært mye å gjøre så har ikke hatt tid til å oppdatere så mye her ;)

I orienteringsuken fikk vi diverse info fra skolen i tillegg til at det var noen sosiale arrangementer. Blant annet var vi på noe som vel kan kalles for australsk bygdedans, og en pub-runde i Brisbane sentrum. De siste dagene har vi tatt det mer rolig for å komme igang med skolen...

Forelesningene her er ofte på kvelden noe som er uvanlig for meg, men passer jo egentlig veldig godt for meg siden jeg nok kan klassifiseres som et B-menneske. Hvert fag har vanligvis 1 forelesning og 1 tutorial, og resten av uken brukes til å lese samt gjøre oppgaver.

Vi bor nå i en liten studentleilighet på ca 25kvm rett ved skolen. Jeg har ca 3 minutters skolevei, mens Kristine må ta en buss som tar 5min og er gratis mellom de forskjellige delene av skolen. Vi trives godt i sentrum, og er bare 10 minutter fra Australias største shoppingsenter. Kanskje litt uheldig siden det fort blir dyrt ;)

For Kristine sin del er det ganske mye å ordne til skolen siden sykepleiere har strenge regler, så akkurat nå er hun på et førstehjelpskurs som er obligatorisk før hun får gjort noe praktisk. Fin måte å bruke helgen sin på? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar